החינוך הוא הכוח

ב"מפגש הפסגה" בעיר מגדל העמק שבו נכחו ראש העיר אלי ברדה, מנהלי בתי הספר, יו"ר ועדי פעולה ונציגי עמותת תובנות בחינוך – נעשתה סקירה של הפעילויות השונות שנעשו בבתי הספר בשנה האחרונה ונרקמו תוכניות לשנה הבאה.
אלי ברדה: "אני מתרגש מהמפגש משום שהוא מיוחד מאוד, כל מי שנוכח בחדר הזה מבין שהחינוך הוא העוצמה והכוח של עם ישראל ושל הדור הבא שלנו. בביקורים שלי בבתי הספר אני שומע את הלך הרוח החדש ורואה שדברים התחילו להשתנות לטובה… אני מודה לכל אחד ואחת מכם על העשייה ועל הנתינה שלכם בתחום החינוך בכלל ולכול ילד בפרט. יחד אתכם נוכל להגשים את החזון החינוכי – שכול תלמיד יוכל להתקבל לכול פקולטה שהוא רוצה ושלאחר מכן הוא ימצא עבודה כאן במגדל העמק.

"בשדה החינוך יש לנו הרבה מה ללמוד והרבה מה לשפר ובגלל השונות הגדולה בין בתי הספר במגדל העמק האתגר הוא גדול. יחד בכוחות משותפים נעשה טוב יותר מאשר אם היינו לבד. אני מעריך את גודל השעה ואת המעמד המרגש הזה, אני מודה לכם על ההירתמות ועל הרצון לסייע."

עירית מלמד מפקחת בתי הספר במגדל העמק: אני כל כך מתרגשת להשתתף בישיבה הזו, עברה רק שנה מאז חתמנו על האמנה עם עמותת תובנות בחינוך ואני שומעת כל כך הרבה סיפורים על הדברים הנפלאים שקרו בבתי הספר. כל אחד שיושב כאן הוא עתיר ניסיון ועתיר ידע ובא מתחום אחר בתעשייה. זה מחמם את הלב לראות את שיתוף הפעולה המיוחד הזה. אתם המתנדבים הם אנשים שנכנסים לבתי הספר על קצות האצבעות, עם הרבה שקט, אמפטיה לצוותים, קריאת המפה הבית ספרית ומתן מענים מדויקים. אתם נותנים לא רק משאבים אלא גם את הנשמה שלכם וזה הערך המוסף החשוב ביותר. היום כל מי שנכנס לבתי הספר רואה את טביעת האצבע שלכם."


מימין לשמאל: מלי אליגוב, קארן טל ואלי ברדה

מלי אליגוב: "אנחנו במגדל העמק רואים את הטיפול בילד כמכלול שלם, מצד אחד אנחנו דואגים שלא יהיה לילד 'חורים בנעליים' ומהצד האחר, אנחנו מעודדים את הילדים להרים את הראש ולשאוף להישגים גדולים – השורשים נטועים היטב בקרקע, הראש נמצא בחלומות ובשאיפות."

ד"ר יוסי ורדי ממייסדי עמותת תובנות בחינוך: "רק כדי שתבינו את הדי.אנ.איי של עמותת תובנות בחינוך – חיה פרמוטר שהייתה מנהלת של בית הספר, כיום מנהלת בהתנדבות את מחוז הצפון של העמותה. היא מקדישה לנושא יותר ממשרה מלאה. בעמותת תובנות בחינוך יש מתנדבים רבים שמקדישים את כל מרצם וזמנם לבתי הספר השונים… באיזו עוד מדינה אפשר לראות מנכ"לים של חברות הייטק הולכים לעזור בבתי הספר?

"לפני כמה ימים תורם חשוב מאוד שאל את מלי אליגוב (ראש מנהל החינוך במגדל העמק) מה ההבדל בין גופים שנותנים כסף לבין גופים שיש להם גם מתנדבים. ומלי ענתה לו שכאשר קבלן מגיע לעבודה הוא מביא עובדים שמשתלם לו להעסיק אותם. בתום המשמרת העובדים הולכים הביתה ואי אפשר להשיג אותם עד ליום למחרת. אצל תובנות בחינוך ה'עובדים' הם מתנדבים שעובדים בהתלהבות ולכן הם תמיד זמינים והם תמיד נענים בשמחה לבקשות השונות. אצלנו המתנדבים מונעים על ידי דבר אחד חשוב מאוד, וזאת ההתלהבות או כמו שקארן טל אומרת 'תשוקה' שהיא הכוח האמיתי ליצירת שינוי."

יעל ליפמן, יו"ר עמותת תובנות בחינוך: "אני רוצה להגיד שאני ממש מתרגשת להיות במגדל העמק מוקפת בכל כך הרבה מנהלי בתי ספר טובים. בבית הספר 'יערת העמק' היו כבר שני ביקורים של הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת תל אביב זה, בית הספר הדגים לאנשי הסגל את המהלכים החשובים שבמהלך השנים גרמו למהפך בבית הספר. כשבקרתי בבית הספר יגאל אלון, התרגשתי לראות את התלמידים לומדים בקבוצות קטנות ואת כל הפינות היפות שפזורות ברחבי בית הספר… אני בטוחה שגם בבתי הספר האחרים אפשר לראות את העשייה הרבה ואת ניצני המהפך."


מפגש השינשינים (שנת שירות) עם ראש העיר אלי ברדה נציגי אגף החינוך ונציגי עמותת תובנות בחינוך

קארן טל, מנכ"לית עמותת תובנות בחינוך: "בזכות האנשים שיושבים כאן ומאמינים שאפשר לחולל שינוי בחינוך, בזכות המחויבות והאמון בין מנהלי בתי הספר לבין יושבי ראש ועדי הפעולה, קורים בבתי הספר הרבה דברים טובים. היום אנחנו חושבים כיצד אנחנו מאגדים את הכוחות האלו גם לטובת בוגרי בית הספר, כדי שלאחר סיום שירותם הצבאי הם יחזרו למגדל העמק ויקימו כאן את ביתם."

חיה פרלמוטר מנהלת בהתנדבות את תחום צפון בעמותת תובנות בחינוך: "כל בתי הספר במגדל העמק עושים עבודה מדהימה. יש משהו מיוחד בעיר הזו. לדוגמה, כשהגענו לבית ספר בגין, חשבנו לעצמנו שתוך שנתיים המהפך יקרה, אבל המהפך קרה תוך שנה אחת".

זאב שוורץ יו"ר ועד פעולה בבית ספר יגאל אלון: "אני מודה לכם על זה שצרפתם אותי למיזם הזה. המיזם מרחיב את הנשמה ומרחיב את הלב, ובאופן אישי נותן לי סיפוק רב".

רפי נווה יו"ר ועד פעולה בבית ספר נופים: "אחד הדברים היפים במיזם הוא הבדיקות והמיפויים שנעשים בבתי הספר. לדוגמה, מהשאלון שעשינו אצל המורים, עלה הצורך לשים דגש על נושא האקלים ועל היחס של התלמידים ושל ההורים אל המורים. בדקנו את הנושא, הקמנו צוותי עבודה, והיום אנחנו כבר מיישמים את ההמלצות האלו."



נתן גלפרין יו"ר ועד פעולה בית ספר יוספטל: "בית ספר נמצא בתקופת ביניים משום שבעוד כמה שנים הוא אמור לעבור למבנה חדש. בינתיים צריך להמשיך ללמד ולייצר אווירה טובה לתלמידים. לכן בימים אלו אנחנו עובדים על פרויקט לשיפור חזות בית הספר. חברת נירלט התנדבה לעזור לנו בצביעת בית הספר. אנחנו עובדים עם ארכיטקטיות שמתמחות בתחום הזה. אני מתנדב בתובנות בחינוך, רק חודשיים וחצי אבל אני כבר מצפה לשנה הבאה שתהייה שנה של עשייה טובה שתקדם את בית הספר כמה שאפשר."

תמר בירם יו"ר בית ספר יערת העמק: "אני מתנדבת בתובנות בחינוך מתחילת הדרך. כל פעם העמותה משתלטת על עוד נתח מהחיים שלי ואני מאושרת מכך. התחלתי את ההתנדבות שלי בתחום תנועות הנוער וכך נולדה קומונת מגדל העמק. מה שנער בן 18 יכול להביא לילדים, אנחנו המבוגרים לא יכולים ולכן אני מרגישה סיפוק רב על כך שהצלחנו להקים את הקומונה הזו בעזרת תנועות הנוער ובעזרת עיריית יערת העמק.

בחודשים האחרונים גויסתי להיות יושבת ראש ועד הפעולה של בית הספר יערת העמק. בזכות המנהל והצוות המדהים יש הרבה מאוד הצלחות והישגים. עדיין נותרו אתגרים כמו למשל להביא עוד מתנדבים לבית הספר. אני תמיד חוזרת מהביקורים שלי בבית הספר בהרגשה טובה. יש כאן פוטנציאל עצום לעתיד נפלא".

מוטי טיקוצ׳ינסקי, מתנדב חדש בעמותת תובנות בחינוך: "אני עובד ברפאל כבר 15 שנים. בארבעת השנים האחרונות הובלתי את הפרויקט של "בניית פלטפורמות ליזמות פנים ארגונית". אלו פלטפורמות שמעודדות עובדים ליזום רעיונות חדשים. במסגרת תובנות בחינוך אני רוצה לעודד תלמידים ותלמידות להיות יזמים."

שתפו את הפוסט

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן